This entry was posted on Čtvrtek, Září 27th, 2007 at 7:24 pm and is filed under Feelings, School, Second per second, Writing. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


But Maybe I’m Crazy
Mám za sebou první školní týden… ehm. První den nebyl tak úplně špatný, škola mi přišla fajn, výuka docela taky, lidi ve třídě mne nijak moc nezaujali. Na bývalé škole alespoň každý ze třídy byl nějaká osobnost, s vlastními výraznými názory, se svým osobním pohledem, typickým smíchem, ale tady mi všichni přišli naprosto stejní. Stejně nezajímavý, podivně ploší a vzdálení. Po těch čtyřech dnech se můj názor nikterak nezměnil. Snad že jsem si až teď uvědomila jednu podstatnou věc - sice jsem celou dobu přemýšlla o přestupu, ale nedošlo mi (nechápu, jak mi to nemohlo dojít…), že tady jsou vlastně lidi ze základní školy - a pravda úroveň skutečně odpovídá základní škole…
Hned první den mě naštvalo, že jsem ve druhé skupině na angličtinu (spolu s Antonem, který byl také nový a má FCE A+ xDD), protože jsme prý nechodili do školy (to řekl profesor strašně ublíženě), takže nás dali tam, kde bylo volno. Což znamená, že mám úplně idiotský rozvrh, dvě hodiny v týdnu od sedmi, a navíc v naší skupině pravděpodobně nikdo ještě neviděl výkladový slovník.
Cítím se zvláštně a škola mě psychicky strašně vyčerpává. Nepamatuji si dobu, kdy jsem za celý školní den s nikým nepromluvila ani slovo. Takže jsou pro mě přetávky podivným tichým utrpením - nejraději bych jela výuku v jednom celku a pak rychle vypadla domů… Takhle si tedy o přestávkách čtu (aktuálně Kunderu). Volné hodiny jsou ještě větší postrach - nemůžu zůstat ve škole, protože nemám kde, takže ani nevím, co mám dělat.
Unavuje mě, jak o mně nikdo z nich nic neví, a když už někdy mám náladu se s někým z nich bavit, tak je unavující udržovat konverzaci na tématech “co posloucháš za hudbu?” a “jaká je tady matematika?”, když mě jejich odpovědi ani nezajímají. Všechny jsou stejné. Jednotvárné, unavující…
Hodiny jsou docela fajn. Nemáme tu zvonění, což mi naprosto vyhovuje, asi bych nepřežila, kdybych měla přestoupit do školy, kde zvoní. Matematika je fajn, angličtina, myslím, bude docela dobrá, čeština poměrně nezáživná, protože ona profesorka má sice přehled, ale žádné vlastní názory. Fyzika je vážně moc fajn, chemie mi kupodivu poměrně jde, přece jen na mě Duha zanechala nějaké stopy. V zeměpise mě irituje, jak u každého zkoušení slyším stejné, unavující a mě iritující odpovědi na otázku, jak vznikl vesmír, typu: “Nejdřív byla jako hmota, no a to byla vlastně taková kulička jako a ta se pak rozprskla - to je ten - no víte co, velkej třesk, no a tak vznikl vesmír.” Pro mě, jakožto osobu, která miluje astrofyziku, je tohle prostě úděsný, nemůžu si pomoct xDD.
Němčina je nudná, nudná, nudná. Děláme ji úplně od začátku, to znamená, že jsme dvě hodiny (!!!) probírali základní číslovky *zív*.
Ale historie… ta je perfektní. Snad mi jen trochu vadí, že profesor prostě nemluví pořád plynule a my bychom si vlastně dělali jako výpisky z přednášky, že se vždycky zastaví, aby něco zapsal na tabuli apod., ale jinak je historie skvělá.
Estetika mě docela baví, děláme zajímavé projekty. Naopak informatika je největší děs, aktuálně jsem se naučila převádět čísla z dvojkové soustavy do desítkové - no není to super?
Nechápu, jak jsem mohla zapomenout na to, že tady budou lidi ze základky… Nechápu. Byla to má chyba, takže teď se se svou situací nějak srovnávám.
Taneční byly naopak skvělý. Viděla jsem strašně moc lidí z truhly a hlavně (!!) nechápu jak, ale je tam i bolševik. Ano, chce se mi jásat! Takže jsem si Dannyho ukořistila jen pro sebe (při pánské volence si mě samozřejmě vždy náhodně vybral xD) a celý dvě hodiny jsme se smáli, miluji jeho humor, miluji jeho názory a miluji to, že je tak strašně kreativní a ještě víc miluji, když zpívá ruskou hymnu xD. Nikdy nezapomenu na všechno, co jsem s těmi lidmi prožila. S Ančou a Dádou jsme se moc neviděly, spíš jsem byla nadšená, že vidím Adél a Veru.
A hlavně Žanet, mou milovanou Žanet a náš trojkový humor, ano, ano, ano! xD
Dnes jsem si obvolala všechny školy v Praze, které mají akreditaci na IB program (anglická maturita) a doufám, že budu opět přestupovat. Do dubna potřebuji mít perfektní angličtinu, takže budu ráda za všechny vaše názory na to, jak se co nejefektivněji učit právě jazyky.
Snad budu psát d školního časopisu, takže se nějak víc seznámím se staršími lidmi, třeba budou víc fajn, než ta hůza, co je u mě ve třídě.
But maybe I’m crazy…
Ta hrůza je v tobě, tak neobviňuj mě, pravda, možná je ta hrůza ve mně.
Dnes jsme na literatuře psali báseň do 15 minut. Abych taky zase po dlouhé době vložila něco vlastního, tady je:
Nesmrtelnost
Když vítr písně zaševelí,
svět zdá se plavně neumělý,
šedá pluje v prázdnu bytí,
smyčku stáhnout, není zbytí,
kapitolu uzavříti.Když vítr písně zaševelí,
svůj smutek v kámen odlije,
přivřeš oči v rouchu tváře,
jsi básník, co nežije.
23 Responses to “But Maybe I’m Crazy”
Leave a Reply


Září 27th, 2007 at 9:27 pm
Kam budeš zase přestupovat? :)
A jak si zlepšit angličtinu? Čti, čti a čti. Knížky v origiálne, kvalitní ff… to je jedno. Prostě čti. Když budeš schopná si každé slovíčko, které neznáš, hledat ve slovníku, za chvíli zjistíš, že ten slovník ani nepotřebuješ. :) A co se týče gramatiky, tak tu v textu taky pochytíš. Stejně jako fráze a jiná ustálená spojení. :)
Co se týče poslechu: koukej na filmy. Bez titulků. Nebo maximálně s anglickými. Ale musíš se soustředit na to, co říkají. Je jedno, že něčemu neporozumíš - zkus se koukat nejdřív na filmy, které znáš, abys věděla, o co tam jde, i kdybys tomu nerozuměla. :)
Taky bych ti doporučila aktivně psát. Buď deník nebo dopisy… Psaním si zažiješ to, co ses naučila čtením, a budeš to pak suveréněji používat.
Mluvení je pro samnouky to nejtěžší. Ale to se nějak poddá; zkus si třeba s někým jen tak ze srandy povídat anglicky. ;)
Září 28th, 2007 at 11:24 am
Na školu, kde se dělá IB Diploma program, to mám v plánu už rok, takže tuhle školu skutečně beru jen takhle na dva roky, vúuka je tady vážně docela fajn :).
A za rady s angličtinou strašně děkuju! Mluvení je pro mě nejjednodušší, protože jsem vždycky hodně mluvila. Naopak jsem nikdy moc nečetla v angličtině, po chvíli mě to vždy přestalo bavit, takže v gramatice jsem patrně nejistá. Poslech je o něco lepší, porozumění textu je u mě dost individuální - pochopím, o co se jedná, ale ne doslova (kvůli slovní zásobě). Takže zkusím tvůj postup a doufám, že mě třeba i čtení začne v aj začně víc bavit.
Ještě jednou moc díky. Já už byla v depresi ze strašlivých cen kurzů.
Září 28th, 2007 at 2:45 pm
První sloka básničky je geniální, v té druhé se trošku ztrácí rytmus, ale celkově… hezké! :)
Jinak, představ si, že nemáš možnost přestoupit nikam ze své školy, že tohle je nejlepší, co můžeš mít… a přesně takhle se cítím každý den ve škole. Taky bych nejradši neviděla přestávky. Hlavně neslyšela. Ti mí spolužáci, to jsou takové děti! Bože! O úrovni školy nemluvě…
Na angličtinu je nejlepší odjet do Británie ;) Za měsíc tam jsem se naučila věcí jako nikdy. Ale věřím, že v Praze se dá najít absolutně bez problému nějaké anglicky mluvící prostředí.
Září 28th, 2007 at 6:08 pm
Nj, měli jsme v každé sloce mít jiný typ rýmu, takže o rytmu vím :). A děkuji!
To ti vůbec nezávidím, já jsem úplně mrtvá už z těch čtyř dnů. Vždy jsem byla poměrně oblíbená, měla jsem dobré přátele a ostatní mě vždy alespoň respektovali, ale tohle je… hrůza. Příšerný. Naštěstí je naproti škole to perfektní knihkupectví, kde pracuje “Brian Molko” xD.
S tím souhlasím, nejlepší je, když jsi donucena každodenně mluvit anglicky. Jj, asi se vykašlu na nějaký kurzy, protože ta cena je neuvěřitelná a ani nevím, zda by to k něčemu bylo. Když je v Praze dost “kurzů” zadarmo xD.
Září 28th, 2007 at 9:42 pm
To je mi líto, že se ve své třídě necítíš mezi svými, ale dej tomu čas. Já si první půlrok na gymplu připadala jako ve zlém snu, spolužáky doslova opovrhovala, ale časem se to naprosto změnilo. Občas jsou i v lidech, do kterých bys to neřekla, netušené možnosti. Dej jim šanci a třeba tě ještě překvapí.
“Lidi ze základní školy”. Hej, teď bych se měla urazit, já přišla na gympl taky ze základky a jsem na to dokonce hrdá :-D
A jsem ráda, že si taneční užíváš. A čekám, až se nám pochlubíš, jak ti to v šatech sluší :-)
Září 29th, 2007 at 5:41 pm
Lidi ze základky? Lol, tak teď bych se měla asi také cítit uražená xD, jenže bývalý spolužáci mi opravdu lezli svými názory, projevy na nervy. Jaké štěstí, že jsem tam měla celou dobu Olivu.
Proto jsem teď tolik ráda za své nynější spolužáky, kteří jsou alespoň milí a tolerantní, i když některé jejich zvyky… Opravdu nechápu proč polovina třídy chce být psychologem a při psychologii a biologii dělají největší rámus. Nerozumím tomu a jen zírám.
Třeba nakonec zjištíš, že nejsou tak strašní. Nejvíce o sobě dávají věděť právě ti nejhorší z kolektivu, alespoň u nás to tak vždycky bylo.
Jinak moje kamarádka Lenka nyní také “trošku” nezapadla do nového prostředí se slovy: “Jsou tam samé dcerušky bohatých tatínků a na mě koukají skrz prsty, neboť nenosím ty jejich slušivé mikinky”.
Osobně se asi také budu muset stát samoukem, neboť naše profesorka angličtiny - hrůza jen pomyslet. A kurzy jsou opravdu přemrštěně drahé.
Září 29th, 2007 at 6:59 pm
S lidmi ze základní školy jsem to myslela tak, že jsem chodila do dvou různých zš a moje zážitky jsou více než děsivé. Základní škola pro mě je a vždy nejspíš asi bude synonymem pro netoleranci, šikanu a hloupost. Samozřejmě nevylučuji, že mnoho ostatních má lepší zážitky ze zš, já však nikoliv.
Brygmi: Jj, rozhodně nemyslím, že bych jim nedala šanci, to není v mé přirozenosti.
Taneční vážně nejsou taková hrůza, právě díky těm lidem. Za což jsem enskutečně vděčná… :).
Petrushka: Já neříkám, že jsou strašní, to ne, jak jsem psala Brygmi, není v mé přirozenosti dát na první pohled. Většinou jsem já ta, která všechno zlé zapomíná a dává šancí kolik kdo potřebuje, někdy se mi to vyplatí, jindy ne… to je normální :). Jen říkám, že mě unavují, že si tam nepřipadám moc dobře. Což doufám, že bude za pár měsíců třeba lepší :).
Ještě když se vrátím k zš, uvedla jsem to ve špatném znění. Myslela jsem tím, že tady jsou lidé ze zš, co už se jim nedostali, protože sem nebyly přijímací zkoušky vědomostní a skutečně tady nejvíc lidí bylo až na druhém kole. Nikdo z nich není nijak cílevědomý nebo ctižádostivý a názory a cíle dotvářejí osobnost, vadí mi, že nemají názory ani cíle, protože pak mi připadají strašně ploší, průhlední, nezajímavý.
Jj, ty kurzy mě dost vyděsily, vůbec jsem netušila, že to stojí tolik. Jenže já se bojím, abych to nějak stihla do toho dubna, což se mi teď jeví jako dost nemožné…
Září 29th, 2007 at 7:56 pm
BývalÝ spolužáci, omg. Raději už nebudu pročítat svůj předešlý komentář znovu.
V předešlé komentáři jsem mimo jiné zapomněla popřát, aby sis nakonec zvykla na nové spolužáky a začala si s nimi alespoň trochu rozumět. Je opravdu nepříjemné trávit veškeré volné či odpadlé hodiny brouzdáním po okolí. Touhu vymazat přestávky a znám až příliš dobře.
Angličtinu určitě zvládneš, máš motivaci, takže se není čeho bát (navíc jsem vždy měla pocit, že ovládás angličtinu velmi dobře, přečetla jsi HP 7 v originále, což takový neumětel jako já obdivuje). Jen bych radila to neodkládat, což je můj věčný problém.
Základní škola. Teď musím přemýšlet nad tím, co mi vlastně dala. Také jsem poznala dvě ZK. A díky jednomu přestupu pro mě byla škola rovna nesnesitelné záležitosti, ale je to tak dávno, že všechno těžké se zdá být s odstupem času strašně snadné a srozumitelné.
Ještě by mě zajímalo k čemu to převádění z dvojkové soustavy a nazpátek vlastně je? My se to teď také učili. Spolu s převody.
P.S.: Tenhle komentář má opravdu divný tón, mám ale vysvětlení, necítím se ve své kůži. Věčné výmluvy xD.
Září 29th, 2007 at 8:17 pm
Neboj, já když po sobě vidím nějaké chyby, taky jsem dost v šoku. Jednou jsem vyděsila Kaldoru asi třikrát po sobě, že jsem napsala dveře se otevřeli, či něco podobného xDD.
Děkuju moc za přání, pevně věřím, že to tak bude. Rozhodně si nemyslím, že jsou všichni úplně stejní, myslím, že se to nějak více vyvine. jen mi právě vadí, jak nemáme žádné společné zážitky, myslím já a oni, protože oni vlastně mají za sebou ten kurz a další věci, proto ci připadám tak trochu mimo…
Motivaci mám, to ano, ale jsem až příliš líná =/. HP není tak těžká četba, strašnou spoustu slov jsem si musela hledat ve slovníku, a navíc jsem to vydržela číst jen proto, že překlad byl gramatiocky strašný a navíc trval strašně dlouho.
Já beru školu vážně, baví mě, ráda se dozvídám nové věci, štve mě, když nějaký profesor nemá úroveň, když student nemá úroveň, jsem odporná detailistka, já vím xD. Takže základní škola mě spíš děsila, bývalá škola už byla o něco lepší, co se třeba týkalo profesorů druhého stupně, ročníkovek, ale tam jsem umírala z toho, jak jsem stála na místě… A teď nevím, asi si tady budu muset víc zvyknout :).
To převádění je vážně na nic, ve středu z toho píšu test ještě z těch blbostí, co je v počítači apod. *otrávená*.
P.S.: Já divný tón nevidím, vážně ne xD.
Září 30th, 2007 at 4:35 pm
Welcome to my school world… :) Až na to, že tam nemám ani Briana xD
Jo, ty kurzy mi připadají jako vyhozené peníze. Tak se budu dívat na filmy, číst knížky a chodit kecat s americkými mormony, abych udělala v červnu FCE xD
Září 30th, 2007 at 4:45 pm
Popravdě ale tase nemůžu říct, že by mě to tak trochu ve skrytu duše nebavilo, vyměnit si pozici xD. Navíc to má své plus, aktuálně umím vše, co se ve škole probírá jsem přečetla 2 knihy xD.
Chceš dělat v červnu FCE? Já jsem minulý rok myslela, že bych si udělala ten březnový (??) termín, jenže jsem taky myslela, že s angličtinou začnu pořádně už před rokem =/. Nechci si to platit s tím, že vím, že bych dostala C (pokud vůbec) xDD.
Září 30th, 2007 at 6:25 pm
HP není těžká četba, věř, že pro mě by byla. Naši angličtináři byli tak mizerní, že mi za to, že nic neumím dávali jedničky či dvojky.
Výuka cizích jazyků u nás vázla. A to jsme byla škola na ně speciálně zameřená xD.
S tou detailistkou… Tak nyní nazývá jeden člověk mě, ale koho by nepopudilo, když zbytek třídy neumí vysvětlit rozdíl mezi lyrikou a epikou?!
Tohle už nejsou detaily.
Září 30th, 2007 at 6:38 pm
Já měla v HP problém skutečně jen se slovní zásobou. To právě na minulé škole bylo to samé, za ty čtyři roky tam se moje angličtina strašně zhoršila =/.
Omg, to bych taky šílela xD. Jak jsem psala, mě zase dovádí k šílenství to jejich vysvětlení, jak vznikl vesmír xD. Vlastně mě dovádí k šílenství i to, že nám profesorka diktuje, jak vesmír vznikl před 15 mld. lety jen proto, že je to obecně zažité.
Září 30th, 2007 at 6:47 pm
A kdy tedy vznikl?
Na tuhle otázku bych odpověděla patrně jako tvá spolužačka xD. Mám opravdu mizerný všeobecný přehled, ale když si to může dovolit říct studentka gymnázia, tak proč ne studentka střední odborné školy? XD.
Mě ještě překvapil fakt, že jsme měli asi jako jediná základní škola povinnou četbu (začínám mít úctu k naší češtinářce).
Já jsem na literaturu ujetá, takže mě to šokovalo opravdu hodně xD.
Září 30th, 2007 at 11:46 pm
To je pořád založeno jen na domněnkách, bohužel, ale v zásadě i teoretici, kteří se přiklánějí k Velkému třesku (jehož teorie poprvé přinesla oněch 15 mld let) už nyní akceptují názor, který se kloní spíše ke 13,7 mld let, díky současným objevům sondy WMAP. (Do žádných z pravděpodobných výpočtů ale nejsou zahrnuty výpočty vlastního kosmu a vlastní “temné energie”.) V zásadě ale už možná tento rok zjistíme přesnou odpověď - v CERNU (ve speciálním urychlovači částic) se chystají unikátní pokusy, které mají objasnit vznik vesmíru, měly by se nastolit podobné podmínky jako při vzniku vesmíru, takže se pravděpodobně budou moci po krátkou dobu pozorovat i záhadné částice strangelity a tzv. “temná energie”.
Jde o to, že napříkald já se zajímám o astrofyziku, takže chápu, že ne každý zachytil, že vůbec nějaká sonda WMAP existuje, ale profesor historie také musí učit to, co se před deseti lety neučil, takže jsem tak nějak předpokládala že profesoři mají aktuální přehled ve svých oborech.
Povinná četba je u nás dost na nic, nechápu, kdo určuje co je “povinné” a co ne xD.
Říjen 1st, 2007 at 3:27 pm
Teď jsi mě přinutila, abych vstala a šla hledat starý sešit,
chtěla jsem se ujistit, že naše učitelka byla špatná, ale skutečně nám nadiktovala stáří pravděpodobně 13,7 miliard let.
Jinak děkuju za další rozšíření vědomostí:)
Říjen 13th, 2007 at 11:11 pm
ja sem ted v anglii a cejtim se uplne hrozne, jako tady taky neni kam jit, takze o volnych hodinach lezu domu a zas zpatky jak debil… jinak sem tu prave kvuli mluveni pac mi nejde, ale nevidim zadny pokroky, asi to bude tim, ze se s nikym moc nebavim, az prijedu do cech, coz bych chtela z roku zkratit jen do prosince, muzeme kecat anglicky =DD
Říjen 13th, 2007 at 11:16 pm
mimochodem na jakou skolu chces jit? ja chodim na skolu kde se bude ukoncovat IB… jinak z tou ZS mas pravdu, ja teda taky sla ze zakladky, poznala sem tam par super lidi, ale jinak je to taky jen o sikane a hlouposti, presne jak rikas…
Říjen 13th, 2007 at 11:26 pm
Denda: Ahoj, chtěla jsem ti odpovědět na tvůj zveřejněný e-mail, ale přišel mi MN. Jinak jsem moc ráda, že jsi narazila na můj blog a ještě nechala takové komentáře. Ohledně té Anglie vůbec netuším, jak ti poradit, třeba to za chvíli bude lepší, s někým se seznámíš a trochu se rozmluvíš. Já právě jediné, co umím, je mluvit. Ale když jde o gramatiku, tak je to hrozné :(.
A školu, kde máš IB program závidím. Určitě si ho chci taky udělat. Jenže na škole v Praze a to jsou jen tři (z toho jedna nenabízí stipendia, druhá je vážně hrozná, takže mi zbývá asi British international school, Prague - bisp.cz).
Mé zkušenosti se základními školami jsou vážně hrozné, takže tak všeobecně zastávám názor, že tě základní škola nikam neposune. I když doufám, že to teď s těmi lidmi bude jen lepší, i když to tak vůbec nevypadá.
Doufám, že i u tebe se to zlepší.
Říjen 14th, 2007 at 12:07 am
jj, narazila sem nahodou, pac naka holka na chatu zacala machrovat ze IB je nic moc, tak sem chtela neco najit na netu a narazila sem sem =) ja prave sem na tom docela v pohode s poslechem a psanim, ale mluveni des, jako prizvuk a taky mi chybi slovni zasoba, pac na ajinu docela ve skole kaslu, neprekladam si slova, ale jak se vratim tak to hned napravim =) snad se budu moct vratit po vanocich, tady v anglii je to fakt o nicem, hrozne nudnej zivot a muka ve skole :D jako myslim lidi a zadnou komunikaci… a jaka je ta hrozna?? Ja myslela, ze BISP je jen zakladka, naky lidi odtud presli do prvaku k nam… a co open gate?? ja nevim jestli tam je presne IB, ale je to taky anglicka skola…
Říjen 14th, 2007 at 11:59 am
Denda: IB je možná nic moc, ale otevře ti cestu ke vzdělání po celé Evropě (a myslím, že i v Americe ten diplom nebude marný). Poslech mám taky v pohodě, slovní zásoba je slabá na use of english.
Jaká je ta škola v Anglii? Mně se taky zdá, že tady jsou lidi děs, ale věřím, že alespoň jeden z nich je v pohodě, jen je prostě musím nějak víc poznat, hmm. EISP dostala aprobaci na IB tenhle rok, dělala jsem tam zkoušky a zdála e mi celkem v pohodě (až na podivný úkoly), ale pak jsem mluvila s holkou, co tam studuje a je na tom 60% stipendiu a prý je tam strašně znát, kdo si to tam platí a kdo má ono 60% stipendium (= že 60% si platí sama, větší nenabízejí). Že i ta výuka je jim podmíněná a je to spíš “škola hrou”, než že by se skutečně něco naučili. Ale to myslím teď musí být jinak, když mají tu aprobaci… nevím.
Open Gate je internát, moc se mi nechce tam být celý týden zavřená (i když ty koně - awk!), navíc tam IB nemají. Jen některé jejich předměty jsou vyučovány v pozdějších ročnících v angličtině. BISP je normálně 18 měsíců - 18 let, jen základku jsem našla nějakou jinou. A na English College bych se na stipendium podle mě nedostala, takže jediná škola, kam se můžu dostat je právě BISP, víc jsem jich v Praze nenašla…
Říjen 18th, 2007 at 4:58 pm
aha aha… no ja prave na ECP chodim - english college a znat to je no =D tak jakmile nemas v 18 byt a auto tak ses socka :D hruza, nesnasim tam ty lidi… par normalnich se naslo, ale hrozne snobu =) s tim stipkem nevim jak to, rodice by asi museli i ukazovat kolik vydelavaj, aby skola vedela, ze na to fakt nemas nebo jo… kamoska ma stipko, je chytra maximalne a slevu ma na celej rok asi jenom 10 000 =DD takze asi tak no…
Říjen 18th, 2007 at 6:55 pm
jinak sem to psala ja tohle nad tim =D sem se zapomnela ‘podepsat’ =DD